Het concern is van plan het aantal klanten wereldwijd op termijn te verdubbelen ten opzichte van het huidige aantal van 1 miljard. Het merendeel van de nieuwe klanten moet daarbij uit Azië komen.

De fabriek beslaat 66.000 vierkante meter en zal honderden werknemers tellen. Van de productie zal ongeveer 70 procent worden geëxporteerd naar Zuidoost-Azië, de rest is bestemd voor de snelgroeiende Indonesische markt.

Nieuwe klanten

L’Oréal heeft zijn omzet in Indonesië de afgelopen 4 jaar jaarlijks met gemiddeld 30 procent zien groeien. Daarmee was het de snelst groeiende Aziatische markt. Het concern verwacht de komende 10 tot 15 jaar 90 miljoen nieuwe Indonesische klanten, waarvan het 60 miljoen klanten wil bedienen.

De Aziatische verkopen van L’Oréal stegen in de eerste 9 maanden van het jaar met 20 procent tot 3,2 miljard euro.

Strategie

Het sluiten van productiefaciliteiten in volwassen markten is momenteel niet aan de orde, aldus het bedrijf. ,,We hebben een strategie om lokaal te produceren. In principe houden we het aantal fabrieken in Europa gelijk.''

L'Oréal maakt een kwart van zijn luxeproducten in Frankrijk, terwijl het daar 10 procent van deze goederen verkoopt.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl